Os dous EPs recollen en parte a influencia deses referentes, cunha sensibilidade pop pero sen medo ao barullo nin interese por facer exercicios de estilo. O son continúa sendo o que Esposa xa desenvolveran no LP Xardín interior: o centro son as melodías pero non hai fallo en achegarse ao punk (pola velocidade ou polo ruído) e ao dream pop (polos teclados atmosféricos), aportando novidades como o toque tropicalista de “Belo Horizonte” (tema en colaboración con Pantis) ou as tormentas eléctricas de “Ohm” e “Pablo Picasso”.
Pola parte das letras, o espírito é o dun pop postadolescente: "non é que queiramos seguir sentíndonos novos; é que as condicións sociais non nos deixan medrar de todo", explica a banda. Se os textos anteriores da banda xiraban arredor da identidade e as expectativas, en Belo Horizonte e É o que hai gañan peso os conflitos relacionados con facerse adulto, como a emigración (especialmente presente nas cancións que dan título aos EPs), o traballo ou as relacións. Estes conflitos colectivos son tratados dende o íntimo, con certa tensión entre a preocupación (“fixeime un obxectivo e non sei cal é”, cantan en “Pra que serve esta canción?”) e un relativo optimismo de cara ao futuro (como en “Acordeón”, onde din “costa abaixo fun facéndome maior / costa abaixo fun facéndome mellor, fallando”).
Os dous discos, producidos por Bobby G. a excepción dunha canción, aparecen por agora en edicións dixitais, e están dispoñibles para escoitar no Bandcamp de Esposa e as principais plataformas de streaming. Belo Horizonte conta cunha portada da ilustradora galega Camila Viéitez, mentres a de É o que hai corre a cargo da integrante da banda María Villamarín. Hai uns meses o grupo adiantara xa o videoclip dirixido por Pepa Prieto Puy e Gael Carballo para “Nube branca”, un dos temas incluídos en Belo Horizonte. Cando sexa posible, o grupo presentará os EPs en directo.
|